s



a




פרשת שופטים


מי"ז תמוז עד ראש השנה. ישנם שלוש הפטרות של פורענות עד תשעה באב מבטא את ההרס האסון של חורבן הבית שבע הפטרות של נחמה שאנחנו חוזרים על הקב"ה.
המספרים שלוש ושבע, הם מספרים מאוד עקרוניים לחיים שלנו: שלוש – מספר שמוצא את עצמו בהלכה, חזקה – אם אני עושה משהו שלוש פעמים הוא הופך לנו להרגל. כאשר אחרים רואים שרואים שחוזרים לפעולה מסוימת מקבל קיבעון לצפי להתנהגות הזו. זה חשוב מאוד להרגל חיים עולם של מנהג "עולם שכמנהגו נוהג" וזה דבר חשוב מאוד להירגע ולפעול. שבע – מספר של בריאה. כל אחד מהימים יש בו חידוש יצירה, בריאה, עשייה מיוחדת. ולכן העולם כולו הוא עולם של שלמות של דברים שונים ההולכים ומתחדשים.
המשמעות של המספרים צד הטוב של שלוש, אבל יש בעיה יש לנו חזקה, יש לנו מנהג קבוע יש לנו דפוסים אנחנו עלולים להפסיק להתחדש, לחיות את החיים כפי שהוא אנחנו בעצם להיות עם עניים למטה ולא לראות את הדברים החדשים את ההתחדשות. ואנחנו לא קוראים את המפה ואנחנו עלולים לצעוד קדימה מבלי להבין. ולכן יש את הצד של הפורענות במספר שלוש. כי מתוך השוני והשינוי שיש בעולם אנחנו עלולים לא להבין ולפשל ולהביא פורענות לעולם. משפר שבע, התחדשות, בריאה ולכן הנחמה ההבנה התחדשות על אף הנפילה אנחנו יכולים לקום אנחנו יכולים ללמוד מהנפילות וחזרה בתשובה ולהיות מוכנים לראש השנה.
המספרים שלוש ושבע בנשואים, נישואים זה חידוש אחר בחיים לא היה אף פעם נישואים של שלומי ושלומית, בתחילת הנישואים צריך לבנות כללים הרגלים של הביחד של הדפוסים חדשים לזוגיות מאוד קשה מבלי הרגלים אבל ביחד עם זה צריך את השבע, לדעת שיש התחדשות של היחד ושל הזוגיות להתאים את עצמנו לשינויים במשפחה ושינויים של כל אחד שלנו כך שהזוגיות תכלול את השלוש הרגלים שטוב לנו אבל גם את השבע שמביא לחיות חידוש והתקדמות לזוגיות של כל אחד ואחד, שבת שלום.





כתובת המכון: רחוב בן יהודה 2, קומה ב, משרד 214, ירושלים. || טלפון: 02-6258325
עיצוב: סטודיו תהילה   |    תכנות: אסף טבצ'ניק   |    כניסה למערכת וידאו