s



a




ויקרא את שמם אדם - תהליכים בבנית ברית הנישואים
יום עיון תקשורת בין איש לאשתו- ישיבת 'עטרת כהנים' -י"ח ניסן ה'תשס"ט




נישואים טובים דורשים הרבה סובלנות!
לפני שנים רבות ביקרתי בנתניה. היה זה שעות אחר הצהריים המאוחרות, בזמן דמדומי החמה; סימפוניה של צבעים בשמיים. הסתכלתי לכיוון החוף וראיתי זוג צעיר בין 65-70 הולכים יד ביד על חוף הים . אחרי רגע או שתיים, הם עצרו ופנו אחד אל השני עם חום ואינטימיות והיה להם מומנט הלוואי עלי הלוואי על כולנו שיהי לנו היכולת להסתכל אחד על השני עם עיניים ולב מלא .
משמעות של 40-50 שנות השקעה, הליכה ביחד, ביו רגעים .. כל עליה היא בעצם התמודדות עם ירידה, ההשקעה היתה נפלאה.
כיועץ הלוואי שמישהו כשאני התחתנתי היה מספר לי את הסיפור הזה והיה אומר לי לקראת החופה תשב עם אשתך תחלום על נתניה ותסתכל על אישתך... למחרת החתונה ותמלא את הראש והלב עם מה אתה עשית איזה ערכים יש בסיס לנישואים איזה מטרות איזה יעדים איזה רגשות שאתם קבעתם שיש לכם 50 שנה להשיג אותם.
זוגות ישבו אחר שיחה איתי כל הלילה לכתוב חזון נישואים.
לתת להם להתמודד עם תשתית רוחנית ערכית אידאלית שבשביל זה הם מתחתנים להגיע
לנתניה עם שיר בלב לא רק סוף מעשה במחשבה תחילה אנחנו חיים בחיים של תחרות של נישואים כל כך חשוב שלא ניקח את הנישואים כדבר לאחר יד, חייב יעד השקעה ביקורת הבנה בניה- לא סתם יש ברכה "בניין עדי עד" יש לנו הרבה הזדמנויות לתקן ועלינו לקחת אותם לתיקון. (חיי נישואים זה עבודה על המידות)
נישואים זה אנטי מתמטיקה, 1+1= 1 זה לא מאבק של מי צודק , להגיע לרעיון של ביחד שטוב לה טוב לי. "וילכו שניהם יחדיו..." הפסוק "ויקרא את שמם אדם" איך לעשות את הדבר הזה ...מה לעשות כשאשתי עומדת להיות שונה ממני- או שבעלי מתעקש להיות הוא...6 פתרונות להתמודדות עם שוני ואי הסכמה.




כתובת המכון: רחוב בן יהודה 2, קומה ב, משרד 214, ירושלים. || טלפון: 02-6258325
עיצוב: סטודיו תהילה   |    תכנות: אסף טבצ'ניק   |    כניסה למערכת וידאו