s



a




וארא שני דברי תורה על זוגיות בפרשה






פרשת וארא, יש בו סוגיה מאוד מענינת: "וַיֹּאמֶר יְהוָה אֶל-מֹשֶׁה, אֱמֹר אֶל-אַהֲרֹן קַח מַטְּךָ וּנְטֵה-יָדְךָ עַל-מֵימֵי מִצְרַיִם עַל-נַהֲרֹתָם עַל-יְאֹרֵיהֶם וְעַל-אַגְמֵיהֶם וְעַל כָּל-מִקְוֵה מֵימֵיהֶם--וְיִהְיוּ-דָם; וְהָיָה דָם בְּכָל-אֶרֶץ מִצְרַיִם, וּבָעֵצִים וּבָאֲבָנִים."[שמות ז פסוק י"ט] הקב"ה אומר אנחנו מתחילים את המכות עכשיו מתחיל התהליך ללמד את מצרים ואת עם ישראל. אבל מעניין הוא מדבר אל משה והוא אומר לו להגיד לאהרון להכות את היאור, רש"י מביא מדרש שהיאור הגן על משה, ולכן זה לא מתאים שמשה זה יהיה זה שיכה את המים לא בדם ולא בצפרדעים. בעצם מה הזיבה הכרת הטוב, המים הצילו את משה כשהיה תינוק לא מתאים שהוא ייתן את המכה הזו.
בני ישראל צריכים להעריך שדבר טוב שקורה לך זה לא מובן מאליו, בגלל שהיה הטבה מהמים לא הוא זה שמכה את המים.
היה ראש ישיבה שהיה מתלבש בבגדים מכובדים,וכאשר רכש לו בגדים אחרים היה שם את הבגדים הישנים בשקית ומעביר אותם לצדקה בכבוד לא שהבגדים הרגישו שהם עזבו את התלמיד חכם אבל הוא בעצמו רכש את התכונה הכרת הטוב.
הנותן מתנה לחבירו צריך להודיעו, מדוע? ברור שזה לא בשביל להתגאות שאני צדיק ונתתי מתנה, הנה הזדמנות שהבן אדם שקיבל את המתנה גם יגיד תודה, מישהו שנותן מתנה צריך להודות לו.
זו אחת המידות החשובות בחיי הנישואין - הכרת הטוב, ניתן להגיד שזה התפקיד של הבן זוג לתת מטעם תפקידו מי שטורח ללמוד תורה, מי שטורח לעבוד, מי שטורח לבית נקי , מי שטורח עם הילדים.... כל הדברים האלה הם הזדמנויות להביע תודה, להכיר את הטוב מתוך עין טובה עם בן הזוג שלנו וזה בונה נישואין חזקים ומצלחים.




כתובת המכון: רחוב בן יהודה 2, קומה ב, משרד 214, ירושלים. || טלפון: 02-6258325
עיצוב: סטודיו תהילה   |    תכנות: אסף טבצ'ניק   |    כניסה למערכת וידאו