s



a




ויצא

פרשת ויצא יעקב אבינו מסיים את הזמן אצל לבן. 14 שנה הוא עובד, ניגש ללבן ואומר ללבן שהוא סים את הזמן, ללבן לא מוצא חן בעיניו אמירתו של יעקב "וַיֹּאמֶר אֵלָיו לָבָן, אִם-נָא מָצָאתִי חֵן בְּעֵינֶיךָ; נִחַשְׁתִּי, וַיְבָרְכֵנִי יְהוָה בִּגְלָלֶךָ." [בראשית ל, כ"ז]. "נחשתי" המיוחד הזה הוא זה שהביא את הברכה, יעקב היה מסור בעבודה, יום ולילה הוא הקדיש לעבודה. דאמר רבי חייא בר אשי אמר רב שלש תכיפות הן תכף לסמיכה שחיטה תכף לגאולה תפלה תכף לנטילת ידים ברכה אמר אביי אף אנו נאמר תכף לתלמידי חכמים ברכה שנאמר [בראשית ל, כ"ז] ויברכני ה' בגללך איבעית אימא מהכא שנאמר] בראשית לט, ה[ ויברך ה' את בית המצרי בגלל יוסף: [גמרא ברכות מ"ב.] והם מביאים בדיוק את הפסוק שלנו " יברכני השם בבגללך."
מה מיוחד אצל צדיק, יש סגולה, אבל אולי אפשר להסביר בדרך קלה, חכם מכל אדם אמר שלמה המלך "כַּמַּיִם הַפָּנִים לַפָּנִים כֵּן לֵב הָאָדָם לָאָדָם" [משלי כ"ז, י"ט] כלומר אתה משפיע על האדם מולך. כשאתה בא עם טוב, אוטומט האדם מולך מושפע מהטוב איך זה עובד לאדם יש לנו 5 חושים רואים שומעים מרגישים אחד את השני כשאתה בא עם הנהגה מסוימת מי שמולך מגיב בצורה דומה למה שאמרת . כך זה עובד עם הנוכחות צדיק מוציאים את הטוב שיש לנו ומסביבו של יעקב יש ברכה.
בנישואים אנחנו חיים יחד דקה-דקה, שעה שעה, אנחנו חיים ביחד ובכל דבר אנחנו משפיעים אחד על השני. לכן חשוב שההתנהגות שלנו תהיה טובה.
התיחסות לצד שני - תגובה אם יתחסו אלי אני אגיב. דרך שניה יש את מערכת של התכונות שלי אם אני ניגש לקשר עם חיבור למערכת הטובה שלי אז אני מביא את הטוב שלי וליפי מה שמלמד אותנו שלמה המלך אני משפיע על הבן זוג שלי לנישואין. בעזרת השם יביא ברכה גדולה לברית הנישואין שלנו. שבת שלום!



כתובת המכון: רחוב בן יהודה 2, קומה ב, משרד 214, ירושלים. || טלפון: 02-6258325
עיצוב: סטודיו תהילה   |    תכנות: אסף טבצ'ניק   |    כניסה למערכת וידאו